Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

To Facebook εφαρμόζει τεχνικές "lean", δηλαδή "λιτές"

To Facebook εφαρμόζει τεχνικές "lean", δηλαδή "λιτές" στα πλαίσια της επέκτασης με τρόπο ευέλικτο - άμεσο και κυρίως με την μείωση της σπατάλης (waste). Για όσους γνωρίζουν η λογική αυτή αναπτύχθηκε από την TOYOTA προκειμένου να μειωθεί το κόστος ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος, βάζοντας τα θεμέλια για επιχειρηματικές πρακτικές που στηρίζονται στην "lean" φιλοσοφία. Μεταφέρω απόσπασμα από σχετικό άρθρο του capital.gr.
".....Παρόλα αυτά, η εταιρεία προέβη σε αύξηση της υποδομής της με πολύ συνετό τρόπο. Οι εγκαταστάσεις της στη Σουηδία, με λιγότερο από το μισό χώρο γεμάτο, είναι έτοιμες ανά πάσα στιγμή για να δεχτούν νέο εξοπλισμό πληροφορικής που μία συνεργαζόμενη εταιρία παραδίδει προ-συναρμολογημένο. Πόσοι Σουηδοί χρειάζονται για να ανοίξουν ένα από τα πακέτα σε μέγεθος ψυγείου; Τρεις. Σε περίπου πέντε λεπτά. Δεν πρόκειται για φάρσα. Και το συστήματα είναι εγκατεστημένα, έχουν συνδεθεί με τα υπόλοιπα και λειτουργούν λίγα λεπτά αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι το Facebook μπορεί να πολλαπλασιάσει τη χωρητικότητα του πολύ άμεσα.

Ανταγωνίστριες εταιρείες της διαδικτυακής αγοράς που απευθύνεται στους καταναλωτές, όπως η Google (GOOG), η Microsoft (MSFT) και η Amazon.com (AMZN) εξετάζουν επίσης πολύ προσεκτικά αυτού του είδους τα logistics, όπως το Facebook έχει καταφέρει μια πιο επιθετική, αποτελεσματική προσέγγιση της μηχανικής στα κέντρα δεδομένων του. Η εταιρεία έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο τον custom server, την αποθήκευση δεδομένων και τον εξοπλισμό δικτύου ώστε να αποφεύγει όλα αυτά τα περιττά στοιχεία που συναντά κανείς κυρίως σε συστήματα πιο γενικού σκοπού, ενώ τα παραγγέλνει από την Ασία και όχι από τις παραδοσιακές και πιο ακριβές υπερδυνάμεις όπως η Hewlett-Packard (HPQ), η Dell (DELL) και η IBM (IBM). Η Facebook έχει επίσης επέμβει μηχανικά και στα κτίριά της για να διατηρήσει τα συναρμολογούμενα μέρη, έτσι ώστε να μπορεί να γεμίζει τα τεράστια κέντρα δεδομένων, τομέα ανά τομέα, ανάλογα με τις απαιτήσεις....."
Πολυχρόνης: Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω πρακτικών η μετοχή του FB έκανε "άλμα" 20% διότι πέρα από την αύξηση εσόδων από διαφημίσεις σε κινητά, οι επενδυτές πρόσεξαν ότι: "Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2013, το Facebook παρουσίασε 606 εκατομμύρια δολ. σε κεφαλαιουχικές δαπάνες, όπως ακίνητα και εξοπλισμό, σε σύγκριση με τα 956 εκατομμύρια δολάρια κατά την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα." δηλαδή ορθότερη χρήση των διαθέσιμων πόρων μέσα από την "λιτή" φιλοσοφία σχεδιασμού των υποδομών της.
Μια startup στην Ελλάδα οφείλει να εντάσσει στην λογική της την φιλοσοφία "lean startup" καθώς διαφορετικά δεν θα βρει ποτέ το επιχειρηματικό μοντέλο που θα την οδηγήσει να αποκτήσει πελάτες. Καλημέρα καλό ΣΚ με μπόλικο αντηλιακό για τους τυχερούς που θα βρεθούν σε παραλία...
Το ξανά αναφέρω διότι έτσι είναι το σωστό, μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο στο capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου